Desery, Przekąski, PRZEPISY

Przekąski dla dzieci – muffinki z szynką, ‚fetą’ i warzywami oraz batoniki owsiane z bakaliami i orzechami

Coraz więcej czasu spędzamy na dworze, co wiąże się z coraz częstszym jedzeniem na świeżym powietrzu. Jeżeli pogoda tylko pozwoli nie zmieni się to zapewne przez kolejne miesiące. Zaczynam więc kombinować co przygotowywać do jedzenia na wyjścia dla Stacha.

W zeszłym tygodniu pokazywałam Wam kilka pomysłów na piknikowe posiłki dla dzieci, dziś kontynuując temat, kolejne dwa pomysły na zdrowe  przekąski dla dzieci. Przygotowałam je dzień wcześniej z myślą o wyjeździe na plenerową imprezę z okazji Dnia Dziecka, na którą Stach z Łukaszem pojechali w niedzielę. Pierwszy to muffinki z szynką, serem typu ‚feta’ i warzywami, które Stach miał na drugie śniadanie. Drugi to słodkie (choć bez cukru) batoniki owsiane z bakaliami i orzechami.

Muffinki z szynką, serem typu ‚feta’ i warzywami

DSC_0697

Składniki (8 babeczek):

– szklanka mąki,

– jajko,

– 1/3 szklanki mleka,

– 1/4 szklanki (4 łyżki) olej, użyłam rzepakowego,

– płaska łyżeczka sody,

– 2 plasterki szynki,

– 50 g sera typu ‚feta’,

– 1/4 papryki,

– 2 łyżki posiekanych i podsmażonych wcześniej pieczarek,

– świeże zioła (użyłam świeżego oregano).

Można użyć zamiennie innych warzyw np. kukurydzy, drobno pokrojonej marchewki, kawałków brokułów.

Przygotowanie:

– Roztrzepujemy jajko, tak by zwiększyło swoją objętość. Dodajemy do niego mleko oraz olej i dokładnie mieszamy.

– W drugiej misce mieszamy mąkę z sodą oraz ziołami.

– Dodajemy masę jajeczną do suchych składników.

– Dodajemy drobno pokrojoną szynkę oraz warzywa i dokładnie mieszamy.

– Na koniec dodajemy pokrojoną w drobną kostkę ‚fetę’ i delikatnie mieszamy.

– Przekładamy masę do foremek. Pieczemy w 180 stopniach rzez 20-25 minut.

DSC_0594

DSC_0624

DSC_0655

Pojemnik  IKEA

Batoniki owsiane z bakaliami i orzechami

DSC_0355

Składniki (10 batoników):

– 1,5 szklanki płatków owsianych,

– 2 łyżki wiórków kokosowych,

– 2 łyżki sezamu,

– 2 łyżki masła orzechowego,

– 3 łyżki oleju kokosowego,

– 3 łyżki miodu,

– 2 garście bakalii, ja użyłam rodzynek i żurawiny,

– garść orzechów, ja użyłam włoskich i nerkowców.

Przygotowanie:

– W rondelku podgrzewamy masło, olej oraz miód aż do połączenie składników. Nie gotujemy! Zostawiamy do ostygnięcia.

– W misce mieszamy płatki, wiórki, sezam, bakalie oraz posiekane orzechy.

– Do suchych składników dodajemy rozpuszczone wcześniej masło z olejem i miodem. Dokładnie mieszamy.

– Przekładamy masę do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia lub folią spożywczą i dokładnie ją ugniatamy.

– Pieczemy w 150 stopniach przez około 20 minut.

– Zostawiamy do ostygnięcia, obciążając upieczoną masę (ja na masę położyłam dwukrotnie złożony papier do pieczenia a na nim kilogramową torbę ryżu oraz cukru.

– Kiedy masa całkowicie ostygnie można pokroić ją na mniejsze kawałki – batony.

Batony owinęłam papierem do pieczenia/kolorową kartką z bloku i przewiązałam sznurkiem.

DSC_0449

DSC_0388

DSC_0406

Pojemnik – pudełko śniadaniowe Skip Hop

Zapisz

Zapisz

Previous Post Next Post

No Comments

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.