Desery, PRZEPISY

Owoce pod kruszonką bez cukru

Nawet nie jestem w stanie zliczyć ile razu robiłam ten deser w wakacje. Jest pyszny i bardzo prosty do wykonania. Wypróbowałam różne wersje, używałam różnych owoców, różnych kruszonek. Od tradycyjnej zaczynając po taką zdrową wersję bez cukru jak znajdziecie poniżej. Najlepsze jest prosto z piekarnika w połączeniu z zimnymi lodami, choć z jogurtem naturalnym też smakuje obłędnie.

Składniki: 

– około 0,4-0,5 kg owoców – tym razem użyłam 2 jabłek, 3 śliwek oraz brzoskwinie, jednak możecie zastąpić je innymi kombinacjami lub samymi jabłkami,

– duża garść rodzynek,

– łyżeczka cynamonu,

– 10 – 12 łyżek płatków owsianych,

– 50 g masła (1/4 kostki),

– 2 – 3 łyżki syropu z agawy (można go zastąpić miodem lub syropem klonowym),

– 10 pokruszonych orzechów włoskich (ewentualnie innych jakie lubicie).

Przygotowanie: 

Zalewacie rodzynki zagotowaną woda i odstawiacie. W tym czasie przygotowujecie resztę.

Obieranie i kroicie na kawałki (około 1-2 cm) owoce. Nie muszą być równo pokrojone.

Przekładanie owoce do płytkiej formy około 20 cm np. takiej do tarty. Oddajecie odsączone z wody rodzynki oraz cynamon. Wszystko mieszacie.

Składniki kruszonki – płatki, masło oraz syrop z agawy mieszacie do połączenia się wszystkich składników.

Rozkładacie kruszonkę na wcześniej przygotowane owoce.

Pieczecie w temperaturze 180 stopni przez około 30 minut, aż kruszonka się przyrumieni.

Previous Post Next Post

No Comments

Dodaj komentarz